About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Tuesday, February 17, 2009

CERITA APIH...

Semalam, masa aku pi jemput Afif kat sekolah, cikgu dia datang kat aku.

"Tadi ada pertandingan mewarna. Saya tengok Afif ni pandai warna tapi bila ajak pi dewan dia tak mau. Pasai apa dia takut pi dewan?"

Barulah aku cerita yang Afif ni tak suka bising-bising. Sebab tu sampai sekarang ni aku tak pernah bawak dia tengok wayang. Ada sekali masa nak tgk Brainscan, ya ya ja beli tiket, sekali dah masuk panggung dia nangis nak keluar balik. Hubby pun tak pernah bawak dia tgk bola ke, tournament bowling ke sbb dia tak suka bising. Even dgr announcement kat kolej yg kami duduk pun dia takut. Kadang-kadang bila dengar azan pun dia lari duduk kat aku...

Berbalik pada cerita tadi, terpaksalah cikgu dia heret Afif mewarna kat kelas. Mungkin dah rezeki dia, dia dapat no 2 dalam pertandingan mewarna bagi prasekolah. Tapi bila time nak naik pentas utk amik hadiah, Afif tak mau. Nak masuk dewan pun takut, ni kan pulak naik pentas amik hadiah.Terpaksalah cikgu dia yg jadi wakil...Hai lah anak! Mama pun tak tau nak buat macam mana...Nasiblah cikgu tu pun OK. Ikut ajelah ragam si Afif ni...Afif! Afif!

No comments: