About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Friday, August 20, 2010

Ramadhan tahun ini...

Masih belum terlambat agaknya nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN dan SELAMAT BERPUASA pada semua teman dan sahabat maya...Alhamdulillah, hari ni genap 10 hari kita berpuasa. Alhamdulillah tahun ni Allah bagi kesihatan yang baik untuk aku sama2 menunaikan ibadah yang mulia ni...Teringat tahun lepas, meraikan puasa di katil hospital...tak dapat berpuasa mcm orang lain, tahun ni mungkin lokasinya tetap di katil tapi bezanya di rumah,...bila jam dekat nak berbuka, hubby angkat aku ke wheelchair dan sorong ke dapur....terasa nikmat berbuka dengan keluarga....cuma sahur saja aku sahur di bilik kerana keadaan agak kalut, tapi suami aku tetap teman aku bersahur, usung la pinggan dengan botol air masuk bilik....kalau time weekend,bertambahlah geng sahur di bilik....si poden....hehe dia pun tak mau makan kat dapur dengan tok chak, tapi nak sahur dengan mama ngan abah kat bilik...almaklumlah, al manja al lebek...hahah...
 
Cerita pasal Afif dan puasa, setakat sekarang puasanya tak cukup pun sehari....kalau time sekolah, puasalah dia dari pukul 7 sampai 1.30 tgh hr, kalau weekend adalah lajak sikit smpai pukul 2 jer..hehe...sebab weekend memang kejut dia sahur, sbb Afif ni kalau dah bangun nak suruh tidur balik payah sikit, kesian pulak kalau dia ngantuk kat sekolah.......takpalah, belajar perlahan-lahan ya nak, mudah - mudahan lepas ni boleh la puasa penuh...InsyaAllah.
 
Cukuplah sampai sini dulu, ada umur nanti kita cerita cerita lagi...mohon maaf zahir batin kalau ada tulisan dan nukilan yang menggores hati...minta maaf banyak2....moga kita semua sentiasa berada dalam rahmat Allah...Amin...

2 comments:

Dayah said...

Salam Kak Ayu,

Selamat berpuasa akak ^^__~~
Moga sentiasa di kurniakan kesihatan yang baik ya kak :)

Intanaziela said...

selamat berpuasa sahabat ku sayang...sama lah anak bujang kita tu..manja lebek..kekekeke hadif pun belum sehari dapat puasa penuh..setengah hari je boleh bertahan..tak pe, perlahan2...insyaallah nanti boleh la depa puasa penuh tu....