About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Tuesday, June 21, 2011

Hikmah di sebalik...

Hari ni aku buka website National MS Society. Dekat halaman utama website tu ada satu kolum utk komen, Share what MS mean to you. Macam2 ekspresi setiap pesakit atau orang yang hampir dengan pesakit. Ada yang positif, ada yang negatif.

Some of them described MS as " thief, hate, uncertain future, unfair...., endless heartaches,......, helplessness, wrecked...took my freedom and happiness away! But some gives inspired expressions..."..greater appreciation for a pain free days...a blessing which makes me appreciate my life.......continuing the fight until there is a cure...acknowledging my hidden strength.

Pada diri aku sendiri, MS mengajar aku lebih mengenali siapa diri suami sebenarnya. Aku rasa amat bersyukur pada Allah. Di saat DIA berikan aku penyakit ini, Allah kurniakan aku seorang teman pendamping yang cukup setia, amat menyayangi dan sentiasa di sisi sepanjang aku bertarung dengan penyakit ini. Tidak pernah rasa malu untuk usung isteri yang lumpuh ni bawa makan--makan, jalan-jalan. Dia dah buktikan yang perkahwinan bukan sekadar hubungan kelamin. Rasa tanggungjawab, kasih sayang, simpati dan sentiasa berdoa semoga rumahtangga  dalam lindungan Allah lebih penting. Cinta dan sayang bukan sekadar di bibir.

Semoga Allah beri abang kesihatan yang baik, limpahkan pahala sebab jaga mama dengan ikhlas, murah rezeki dan dirahmati hidup dunia dan akhirat. Terima kasih sebab jaga mama sampai hari ni.
Syukur, Ya Allah!

1 comment:

NIk Fauziah Nik Hussin said...

Alhamdulillah..suka tgk ayu boleh update blog..hmmm..Najib (btolkan nama penuhnya sorry lupa lak hehe) mmg seorang yg baik...moga Allah limpahkah rahmat untuk ayu sekeluarga dan mengikat kasih sayang antara kalian hingga ke jannah.