About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Thursday, July 22, 2010

Sedang belajar...

Dalam beberapa hari kebelakangan ni, aku terfikir banyak perkara. Perkara yang berkaitan dengan keadaan aku dan orang sekeliling. Menjadi orang yang bersemangat dan tabah dalam melalui ujian hidup bukan perkara yang calang-calang. Bukan semudah menuturkan perkataan " Sabaq na....", " Kena redhalah ...." ataupun " You sepatutnya bersyukur...". Kita tak akan tahu sejauh mana kesabaran kita, keredhaan kita pada ketentuan Allah dan keimanan kita selagi kita belum diuji.

Aku sendiri belum layak dilabel seorang yang tabah dalam menghadapi ujian ini. Ada harinya aku lebih banyak mengeluh dari bersyukur. Ada harinya aku lebih banyak menangis dan mengharapkan ujian ini berakhir. Semangat aku pun sekejap ada, sekejap hilang. Dan aku amat mengagumi mereka yang diuji dengan ujian yang lebih berat tapi semakin dekat jiwanya dengan Allah. Ayu, bukankah ujian tanda kasih sayang Allah?

Ya Allah, ampunilah aku...jadikanlah aku hambaMu yang bersyukur, yang sabar dan redha...Amin.

2 comments:

yasmine said...

ayu...tiada kata seindah bahasa kecuali kita sama2 bdoa...semangat anak dan suami n family kita semoga kita makin kuat....

fAtimah Yong said...

salam ayu...
semoga allah kurniakan hati yg tabah .. sabar...kpd kak t, ayu... dan semua org2 yg diuji....
aminnnn...