About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Wednesday, June 30, 2010

Manjalebek...

" Anak mama memang manjalebek. Abang la bapak yang babai paling banyak dalam sekolah ni. Silap2 dalam Perlis...." heehe..Tu lah isi sms hubby aku hari Isnin hari tu. Muhammad Afif Imran memang manja. Kami panggil dia manjalebek...sebab dia manja + sebek...bayangkan dari hari pertama pi sekolah sampailah sekarang dah masuk tengah tahun dah, masih ada hari2 yang dia nangis bila nak pi sekolah. 
Tapi selalunya hari Isnin (sebab ada perhimpunan) dan hari di mana abah dia tak dapat hantar dan diganti dengan tok atau chaq dia. Kalau abah dia hantar, kenalah spend dekat 10 minit kat sekolah sampailah dia dah comfort, barulah balik. Hari-hari cium abah dekat 10 kali dalam kereta, salam dekat 20 kali dan babai (tata@lambai tangan hehe...) dekat 20 kali....abah dia ada gak usik,.."kalau apih nangis masa nak pi sekolah, abah dukung sampai kelas.." Tu yang kembang kempis hidung tahan tak mau nangis.Tau pun dia malu kawan2 sekolah tengok (walaupun kat umah selalu gak abah dia dukung).

Hari ni sekali lagi dia nangis. Abah seawal 7.15 dah keluar sebab ada kerja. Terpaksalah mintak tolong chaq dia hantaq. Dari mula pakai baju dah sebek. Bila time sikat rambut sambil tengok cermin, kawan dah mula nangis. Time ni abah dia dah pi dah. Dia pun datanglah dengan sedu sedan mengadu kat mama. Mama pun pujuklah yang minggu depan dia nak tuang sekolah 2 hari sebab nak balik Shah Alam. Mama pun tanyalah, "Kenapa Apih tak mau pi sekolah, takut kawan2 buat ka takut cikgu garang?....
" Apih rindu kat mama ngan abah...Apih rasa macam mama dengan abah ada dalam kelas...sebab tu Apih nangis"
Haha...adoi anak...bab rindu merindu ni memang aku mengaku ada sikit tempias2 mama dia..heheh..tak leh nak berenggang pun...
Aku pun jawab la..." Kan dalam beg duit Apih ada gambar mama dengan abah, kalau rindu tengoklah..."

Jangan tak tau, anak aku siap simpan gambar mama dengan abah dalam wallet...ada ka budak darjah satu pi sekolah bwk gambaq mak ayah dlm wallet sebab takut rindu? Apa pesen nih....hahaha,... Poden, Poden!


My precious...anugerah Allah yang tidak ternilai......

4 comments:

yasmine said...

hensem dan manja kan..hehehe

Intanaziela said...

har har har...afif..afif... hadif pun ada masa sebek2 jugak, tapi sejak nak jadi abang ni dah kurang sikit, dah boleh dipanggil abang pun... layan aje la manja anak ayu...itulah penguat semangat kita dalam kehidupan..kan...

mama apih said...

Min:hensem takda gigi...mat gigi serpih hehe

Intan:nasibla dpt abah rajin melayan ko...anak aku kan dlm hati ada taman..hehe, wah lps ni kena pggil abang Hadif la..hehej

Dayah said...

Salam Kak Ayu,

hahahaha lawak la pulak si Apih ni.. hahahaha

Sweet je.. umuq muda lagi simpan gambaq mak abah dalam wallet Dayah x do pun.. huhuhu.. sweetla you Apih!