About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Saturday, February 21, 2009

CERITA BOIKOT DAN ISTIQAMAH...

Rata-rata orang bercakap pasal boikot...Tapi kalau kita asyik riuh di mulut tapi tak ada tindakan apa2 pun tak jadi jugak... Macam stesen TV kita sendiri, dalam keriuhan dok menyuruh kita BOIKOT barang2 Israel dan sekutunya...tapi masih sibuk dok tayang iklan makanan dari BARAT dan barangan2 yang terang2 dari negara jahanam tu...Apa ke halnya?

Aku ni bukannya beria-ria sangat nak hasut orang suruh BOIKOT. Tepuk dada, tanya jiwa...Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan...Tambahan pulak hampir kesemua barang makanan, peralatan dalam rumah kita terang-terangan dari negara jahanam tu...Aku akui, memang susah untuk mula memboikot tapi bak kata ustaz dalam program "Tanyalah Ustaz" di TV9 , setiap apa yang kita buat ke jalan ALLAH ada ganjarannya di akhirat esok walaupun sebesar hama. Memanglah kita tak ada upaya nak angkat senapang sama-sama pi berperang kat Palestin, ataupun mungkin kita tak cukup dari segi kewangan untuk kita membantu mereka... tapi kalau dengan cara memboikot barangan dari negara jahanam ini dan sekutunya dapat melemahkan ekonomi mereka dan dapat mengelakkan mereka membeli senjata kemudian membedil orang Islam dengan kejam...apa salahnya kita buat? Pahala pun dapat...

Yang penting ISTIQAMAH...dan ada niat utk berubah demi membantu sesama Islam. Ada jugak kengkawan yang terang-terangan mengaku tak boleh hidup tanpa fastfood, tak boleh lah kalau tak pakai make up mahal, masak tak sedap kalau tak pakai barang masakan ni...terpulanglah! MasyaAllah...Apa yang aku boleh kata...kesian!

Bagi aku dan hubby, walaupun susah tapi biarlah bermula secara perlahan-lahan...aku yakin kalau kita ada niat yang baik, InsyaAllah...Allah akan tolong kita!

2 comments:

Intanaziela said...

betul betul betul..aku pun dah lama tak pi makan mc d tau dak..hadif bisin nak toys aku buat dek je.boikot..hihihi

mama apih said...

hehehe...ko sama la mcm aku...tekak dah tak teringin ...nasib baik la aku hasut Apih cukup-cukup...hehehe