About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Saturday, March 21, 2009

HATI YANG RAWAN...


Kesedihan tidak boleh mengembalikan sesuatu yang telah hilang. Ketakutan tidak baik untuk masa depan. Kekhuatiran tidak akan dapat mewujudkan kejayaan. Akan tetapi jiwa yang tenang dan hati yang redha adalah dua sayap untuk terbang menuju kebahagiaan.


mutiara kata,
Dr Aidh Abdullah Aidh Ali Majdu al-Qarni




Wahai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan kepada ALLAH dengan sabar dan solat, sesungguhnya ALLAH beserta orang-orang yang sabar. Dan janganlah kamu mengata terhadap orang-orang yang gugur di jalan ALLAH(bahawa mereka itu) mati; bahkan (sebenarnya) mereka itu hidup tapi kamu tidak menyedarinya.Dan sungguh akan Kami berikan cubaan padamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang bersabar. Iaitu orang yang ditimpa musibah, mereka mengucapkan, "innalillahiwainnailaihirojiun". Mereka itulah yang mendapat keberkatan sempurna dan rahmat daripada Tuhan mereka, dan mereka itulah orang yang mendapat petunjuk.

Surah Al-Baqarah ayat 153-157

Antara hati dan perasaan, hanya Allah yang mengetahui...

1 comment:

Intanaziela said...

udah ler merawan2 ni ayu oi... smile..and everlasting smile...dun worry..be happy sudah... :P