About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Friday, April 23, 2010

Celoteh Hari Jumaat....

Hari ni hari Jumaat. Bermakna sudah seminggu BIBIK ada kat umah aku ni. So far, Alhamdulillah. Walaupun pada mulanya pot, pet, pok ,pek gak isi rumah ni tapi aku buat tak tau je lah. Janji bibik tu rajin, mau buat kerja bila disuruh walaupun tak ada lah tip top mcm kita buat, sekurang-kurangnya membantu. Lama-lama pandaila tu....

Alhamdulillah, dapur pun kembali la berasap. Sepanjang bibik ada ni, aku dah masuk dapur kembali. Walaupun bukan air tangan aku, aku cuma monitor dan ajar ja dia masak,.......aku puas hati. Sekurang-kurangnya anak aku sekarang dah boleh demand makanan kegemarannya.

Hari pertama hari tu, aku ajar bibik buat Ayam Masak Kunyit Bersantan ataupun Poden panggil, Ayam Masak Kuning. Balik saja dari sekolah, terus saja dia tanya,"Hari ni mama masak apa?". Aku pun suruh la dia pi tengok bawah tudung saji kat dapur. Lepas tu terus saja dia datang peluk aku sambil sebut, "Terima kasih, mama".

Wah...macam iklan2 ja kan...hehe...tapi ini betul2, bukan lakonan. Seronok aku tengok Apih makan dengan penuh selera. Maklumlah, sejak mama dia sakit dah lbh setahun terlantar, hari-hari makan lauk kedai. Itupun kalau ada orang teringat nak beli lauk untuk dia....tu antara sebab yang Afif kena makan telur goreng dengan kicap "selalu selalu". Afif memang alergik dengan makanan pedas ni. Nampak ada cili sikit pun langsung dia tak mau makan. Itu sebab agaknya orang malas nak layan tekaknya...

Sekarang aku tengah tunggu hubby balik nak angkat aku naik wheelchair sorong ke dapur....bumbu2nya aku dah suruh bibik siapkan, tinggal lagi nak tumis dengan cara aku...hehe...hari ni aku buat masakan favourite hubby....Sambal Kicap Ayam...hehe, walla!

4 comments:

yasmine said...

alhamdulillah...hang dah dpt kawan baru..hehehe..tukang masak baru...

Dayah said...

Salam Kak Ayu,
Wiwit.. hantaq sepinggan hehehehe
muahh utk apihh ^__^

mama apih said...

Thanks Min sbb sokong aku amik maid...harap2 maid ni berjenis la bukan takat 2,3 bln la....

mama apih said...

hehe...buleh,buleh... bukan takat sepinggan, mangkuk tingkat pun buleh hantaq utk Dayah...order ja la..haha