About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Monday, April 20, 2009

GILA MAKAN...

BoldRutin harian aku memang penuh dengan agenda MAKAN...Pagi lepas solat subuh, aku akan minum milo satu mug dengan roti bakar 4 keping...sama ada sapu kaya ke ataupun marjerin. Lepas tu baru ambik ubat Prednisolone 12 biji.

Dalam 2 jam kemudian, aku akan makan lagi...kali ni makan nasi...dengan penuh berseleranya aku akan makan nasi habis satu pinggan walaupun lauknya hanya ikan keli goreng...Belum sampai tengah hari, perut aku akan mintak diisi...so aku akan makan lah kuih muih sampai kenyang...

2 jam lagi lapar lagi...makan nasi versi lunch pulak...Petang minum milo lagi dengan roti bakar ataupun apa-apa je juadah yang diorang bawak balik untuk aku...Ada sekali tu, diet aku memang menakutkan..

Pagi : Milo & roti bakar 4 keping
10 pagi : Nasi lauk sambal bilis & telur
Tgh hari : Nasi goreng 2 pinggan
Petang : Roti bakar 4 keping
Mlm : Nasi berlauk

Badan pun macam dipam2 je bila tengok cermin...rasanya berat badan aku mungkin dah naik 80 kg...memang merisaukan tapi nak buat macam mana...steroid yang aku ambik tu memang kesannya begitu...berat badan dan selera akan bertambah...kesan yang lain akan menyebabkan gastrik so perut memang kena diisi selalu...

Aku rasa macam monster pulak makan tak berenti-renti ni...Adik aku siap cakap, Aikk kak Ayu,..makan lagi...semalam aku teringin nak makan makaroni bakar dengan pizza...maklumlah , dah lama boikot Pizza Hut...so buatlah sendiri...memang lain sungguh tahap mengidam aku ni...kalau mengandung lain cerita...ni takut naik badan tak turun2 ni...risau, risau...Tolong....Tolong!

No comments: