About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Thursday, April 23, 2009

LA TAHZAN...(JANGAN BERSEDIH)...

Entry kali ni aku dedikasikan pada seorang sahabat aku yang hidupnya diuji ALLAH dengan bermacam2 dugaan...kami duduk satu negeri tapi setahun mungkin adalah dalam 4 kali jumpa sama ada secara tak sengaja ataupun memang plan disebabkan kekangan masa dan komitmen masing2 pada family dan kerjaya...tapi once in a while aku akan hantar sms tanya kabar...perkembangannya, anak2 dan kesihatannya...

Baru tadi dia datang rumah utk jengok aku...dah lama tak jumpa, macam2 cerita...perkahwinannya yang kedua juga baru musnah di tengah jalan...sabarlah, tu aja yang aku boleh katakan...hanya air mata yang dapat dikongsi bersama...berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...sabar dan redha,...ALLAH uji tanda DIA sayang kita...

ALLAH lebih mengetahui setiap kejadian yang berlaku...penceraian yang terjadi ada hikmahnya...mungkin hidup dia lebih tenang tanpa ada tekanan...aku amat bersimpati dan aku berdoa moga ALLAH menemukan dia dengan seorang lelaki yang soleh, boleh jaga dia dan dua anaknya...sabarlah...

Kalau nak diikutkan, dugaan aku tak seberapa kalau dibandingkan dengan dia...Moga ALLAH tabahkan hatinya...Tabahlah kawanku, moga ALLAH merahmatimu...Amin...

2 comments:

mrs shaifull said...

dek ayu, rasanya mcm tau ja sapa yg dimaksudkan dlm entry ni. tp x kanlah kali ke2 pun jadi lg. ya allah, siannya kat dia :(

mama apih said...

Kak CT :Emmm...Mungkin ada hikmah...jodoh dah berakhir...