About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Monday, February 8, 2010

Layan Retro...

TERBANG HELANG

Di angkasa nan luas
Terbang Sang Helang bebas
Melebarkan sayapnya
Sungguh megah lagaknya
Helang mendabik dada
Membelahi angkasa
Dengan gaya perwira

Bila saja engkau menghampiri
Burung lain terbang lari
Kau merasakan dirimu gagah
Hak yang lain tak kau endah
Mengganas kau di angkasa

Terbanglah engkau tinggi
Sampai ke mana lagi
Ingin engkau jelajahi
Sehingga kau terlupa 
Yang tinggi jatuh jua
Bila tiba ketika
Kau ke tanah akhirnya...

Di angkasa nan luas
Terbang Sang Helang bebas
Melebarkan sayapnya
Usah kau lupa diri
Bahawa langit itu tinggi
Nanti lemas sendiri
Nanti lemas sendiri...
p/s : Lagu retro nyanyian Datuk Pah...mula-mula dengar masa Hari Konvokesyen Diploma 10 thn dulu...live band dari UiTM...terus melekat di hati Hubby sampaila sekarang...lagu sedap, lirik pun best...me and Hubby memang suka retro2 ni...maklumla dah tuo...hehe...dalam makna lagu ni....layan....



4 comments:

Intanaziela said...

layan...najib boleh geng dgn mak aku..layan sharifah aini beb..kekekek

mama apih said...

Lagu Tok Pah satu tu jer yg dia minat....dia geng ibnor reza, razis ismail, jamal abdillah, azlina aziz, siti fairuz....anuar zain aku sorang jer layan....maklumlah si Nuar tu kan satu kelas ngan abg dia Acun...apa brg minat Anuar Zain...hhehe

CT NORAMIZA said...

heheh bestkan lagu ni, yg tinggi jatuh juga bila tiba ketika...heheh ternyanyi plak

err dah 10 thn ka kita konvo??? tuanya hakuuu

mama apih said...

hehe...dah tuo dah...