About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Thursday, February 4, 2010

Only Allah knows...

Tadi aku baru jengok email2 lama dlm box. Sejak ada blog ni, amat jarang-jarang sekali aku check email. Kadang-kadang sampai sebulan barulah aku jengah tengok. Dalam tengah meng'delete' email2 lama, ada satu email yang aku dapat dr MS SUPPORT GROUP. Sad to hear that, Mr Patrick Theng had passed away this early January. Dan aku juga dapat tau, seorang lagi member of this group, Ms Lee juga dah meninggal last December. Mr Patrick Theng, ataupun aku panggil Theng aje merupakan pengasas persatuan ni. Dia di antara orang pertama yang dapat penyakit MS ni...agaknya adalah dalam 8 thn lebih sebelum dc dpt ubat utk mengurangkan relapse atau serangan semula penyakit ni. Masa ada gathering utk MS patients dan launching ceremony, dia tak hadir sebab time tu dia kena relapse dan ditahan di wad.

Walaupun dalam groups ni, lebih kurang 20 org, semuanya non-muslims dan hanya aku jer Melayu Islam....the groups had been very helpful terutama sekali Theng ni. Sedih sangat sebab  dia ni memang seorang yang sangat supportive, positive and encouraging to other MS patients including me. Sayang kan, dia ni Cina. Kalau masuk Islam mesti banyak pahala dia dapat sebab tolong orang.

Macam tu lah sakit MS ataupun Multiple Sclerosis. MS will cause the patients be weaker, but not death. Tapi kalau badan dah lemah, macam-macam penyakit boleh singgah dan boleh menyebabkan maut...Sad to know but it's a truth...What will happen to me, hanya Allah saja yang Maha Mengetahui....

 
Masa hari launching MS Support Group...gambar kami satu famili x ade sebab dah balik. Lgpun event ni kat Penang...diorang semua dekat2 tu je, aku yg kena berkejar balik Perlis...Baju kurung biru yg duduk tu la dc yang incharge aku, Dr. Looi Irene. Sorang lagi dc yang bnyk sgt tolong aku ialah Dr Lim Thien Thien (berdiri, 2 dari kanan). Kedua- duanya Pakar Neurologi di GH Penang. Kenapa kat Penang....sebab di sebelah Utara ni, Penang saja yang ada Pakar...hospital lain x ade.

7 comments:

mrs shaifull said...

sorry to hear that.

dik ayu, walau apa pun, kita berusaha dan selebihnya tawakal, kita hanya hamba, Dia yg lebih mengetahui segalanya...

yasmine said...

ayu..aku perasan la sakit apa pun byk chinese yang aktif menolong apa pun kan...

Intanaziela said...

Ayu, kena yakin, setiap penyakit ada ubatnya...jangan cepat putus asa ye kawan..

yong said...

be strong friend....

life must go on...

Deeeee said...

Salam Kak Ayu,

Allah berikan sakit sebagai penghapus dosa. Dayah doakan akan semakin kuat menghadapi hari-hari mendatang ^_^

Take care kak

NIk Fauziah Nik Hussin said...

Ayu..
sabar, ikthiar dan berdoa.. jgn putus harap.
Hidup mati itu sudah tersurat..Sakit tu penyebabnya sahaja.

Semoga ayu tabah selalu.

hertiny said...

semoga ayu cekal dan tabah