About Me

My photo
I 'm not a superwoman but a very devoted mom n wife...happy to be me...always be grateful to ALLAH for giving me a wonderful life, husband and son.

Saturday, May 23, 2009

CELOTEH SAJA SAJA....

Letih rasa kaki bila mula berjalan menapak napak...Alhamdulillah, aku dah mula berjalan tapi kena paut2 gak la...cuma kekadang kaki rasa sakit sangat bila berdiri terlalu lama. Insya Allah aku akan berangkat ke Madinah 30hb ni...dah lama tak duduk dalam flight berjam2...last aku naik flight lama masa pi ke Lahad Datu dulu...2 jam stgh...masa tu Oklah sebab badan tgh sihat...hopefully semuanya OK...Ni kira 1st time aku jalan jauh, luar dari Malaysia...hubby aku tok sah cakaplah, baru2 keja dulu dia dah berpeluang ke Middle East ni...aku kalau pernah keluar negara pun pegi Hatyai ...tu pun bukanlah jauh sangat, sempadan jer...

Aku ingat lagi, masa mula2 kawin...kami naik flight dari Subang ke Alor Setar, hubby aku kata, "Umur 24 thn, baru abang merasa naik flight...lainlah mama". Tu lah orang kata rezeki. Semuanya Allah yang beri. Macam akulah. Kalau aku tak sakit, mungkin sekarang ni aku tak ada plan pun nak ke Makkah dan mungkin kami pun tak mampu lagi nak ke sana...Setiap yang berlaku ada hikmahnya...Perasaan aku sekarang ni bercampur baur. Risau pun ada, seronok pun ada, teruja dan macam-macam lagi lah...Barang banyak lagi nak di pack, doa2 pun ada lagi yang nak dihafal...Ubat ubat saja dah satu beg, belum masuk barang2 lain lagi...Apa apa pun semoga semuanya dipermudahlan Allah...Amin.

2 comments:

Intanaziela said...

ayu..semua yg berlaku itu telah tersurat..jangan sedih..inilah rezeki allah nak beri..tengok dah dapat ke Mekah..doakan aku sama ya..

mrs shaifull said...

dik ayu, apa khabaq? sila ambik award kat blog kak ct ok :) take care